Daňový poradce Vám poradí s řešením daňových záležitostí

Kancelář Praha:
Žitomírská 599/38
101 00 Praha 10 – Vršovice
Tel.: +420 604 675 093

DPH při poskytnutí služby americkou firmou

Otázka:

Vlastním reklamní agenturu v USA a obrátila se na mne firma z České republiky, která si chce objednat reklamní kampaň na český produkt v amerických médiích. Služba tedy bude realizována mimo EU (moje reklamní agentura ani nemá v EU sídlo či provozovnu). Jak to bude s českou DPH? Je nutné českou DPH uvádět na faktuře a kdo ji bude platit (americká nebo česká firma)?

Odpověď

Při poskytnutí reklamních služeb mezi podnikatelskými subjekty se místo plnění stanoví podle základního pravidla v místě sídla zákazníka, případně v místě provozovny zákazníka (§ 5 odst. 1 a 2 a § 9 odst. 1 a 3 zákona o dani z přidané hodnoty), tj. v dotazovaném případě bude místo plnění v České republice a poskytnutá reklamní služba tak bude předmětem české DPH (§ 2 odst. 1 písm. b) zákona o dani z přidané hodnoty).

Vzhledem k tomu, že reklamní služba bude poskytnuta osobou neusazenou v tuzemsku (§ 3 odst. 1 písm. a) a § 4 odst. 1 písm. m) zákona o dani z přidané hodnoty), bude českou DPH z přijaté služby povinen přiznat český zákazník (§ 108 odst. 1 písm. c) bod 1 zákona o dani z přidané hodnoty); ten se přijetím takové služby automaticky stane identifikovanou osobou (§ 6h písm. a) zákona o dani z přidané hodnoty), pokud už identifikovanou osobou není ani není plátcem. Americká firma by neměla českou DPH na faktuře uvádět (§ 29 odst. 3 písm. c) bod 2 a § 108 odst. 1 písm. i) zákona o dani z přidané hodnoty).

Ing. Pavel Zahradník, 28. 1. 2015

© Ing. Pavel Zahradník 2008 - 2018 | Webdesign: Webmasterova.cz | Grafika: Otakar Korolus